14 Nisan 2016 Perşembe

Adetten O Acılar Adetten



Dün, yukarıda paylaştığım TED videosuyla karşılaştım. 
Halk arasında adetle ilgili tabulardan bahsetti. 
Hepsi olmasa da birçok söylediğine katıldım, çünkü bizim toplumumuzda da adet bir tabu olarak görülmekte ne yazık ki! 
Üstelik bu tamamen doğal bir süreç. 
Videoyu izlerseniz oradaki kadın da bundan bahsediyor zaten. 
Bu yaşıma kadar şahit olduğum bu geleneklerden bahsetmek istiyorum sizlere:
  • Turşu bidonuna elimi sokmam yasaklanır böyle günlerde. Neden mi? Çünkü turşu bozulurmuş. 
  • Mezarlığa girmeye izin verilmiyor. Dinen hükmü nedir bilmiyorum ama dayım vefat ettiğinde mezarının başına gidememiştim bu yüzden. O kadar üzüldüğüm halde tam bir yıl sonra gidebilmiştim mezarın başına, çünkü günüm bittiği için işimin başına dönmem gerekiyordu.
  • Deliler gibi sancıdan kıvranırken sorulan "Neyin var?" sorusuna "Başım ağrıyor." diye yalan söyleyerek cevap verme zorunluluğu. Ya kardeşim adetim ben ve bu ağrı baş ağrısına falan da benzemiyor, sanki karnımı yarıyorlar da içini elleriyle karıştırıyorlar gibi hissediyorum.
  • Bizzat ben yaşamadım bunu ama yakın bir arkadaşım ilk adetini gördüğünde bunun ne olduğunu bilmediği için çok korkmuş. Hatta öleceğini sanmış. 
Uzun lafın kısası cahillik kötü şey be kardeşim. Buradan anne olanlara ve anne adayları olan bütün kadınlara sesleniyorum. Kızınız, kuzeniniz, kardeşiniz her kim varsa adet konusunda onları bilgilendirin. Sağlıklı anneler ve sağlıklı bir gelecek için herkes üzerine düşen görevi yapmalı bence. Erkeklere seslenmedim çünkü yaşamayan bilemez bu acıyı der ve bu güzelim yazımı da burada bitiririm.

2 yorum:

  1. Bu devirde 2 yaşındaki çocğun elinde akıllı telefonlar varken artık bunları aştığımızı düşünüyorum.
    aşamayan kesim biraz daha köy kesimi oluyor sanırım ki onlar da zaten bu tür videoları izleyemeyecek.
    ben ne böyle tabulaştırılmasından ne de ben regliyim diye avaz avaz bağırılmasından yanayım. Utanacak ayıplanacak bir durum yok ama özelimi de ifşa etmemem benim gerici olduğumu mu gösterir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uç noktalar zarar zaten ki ben de öyle düşünüyorum.Ben rahat olunmasından yanayım bu konuda :) Kırsal kesimde ne yazık ki hala bu düşünceye sahip olanlar var, ki bu çocukları o anneler yetiştiriyor. Üzücü bir durum.

      Sil