13 Nisan 2016 Çarşamba

Ben Türk Kahvesini Nasıl Yapıyorum?

Nişan tarihim ile nişanlanacağımızı belirlediğimiz gün arasında 2 ya da 3 gün ya var ya yok :) Bir anda karar verdik ve çok kısa bir süre sonra da nişan yapmıştık. Nişan da isteme töreninden bir gün sonra olmuştu. Bu kısa süre zarfında benim en büyük sıkıntım o kadar kişiye köpüklü kahveyi nasıl yapacağım meselesiydi. Bir de kendi aile yapımı da biliyorum. Evde o kadar kişi varken, kahveyi yapmaya tek başıma beni göndereceklerdi mutfağa. Bu bir nevi "Bakın bizim kızımız ne maharetli" gizli mesajını göndermek anlamına geliyor tabi. Ben de internetten araştırmalara başladım, bir sürü site vs ziyaret ettim, işin hilesini öğrendim vs derken o akşam gelip çattığında bu işin altından alnımın akıyla çıktım :) Damat beyin kahvesini de elbette özel hazırladım :) Herkes tuz veya biber koyarken ben sevgimin çokluğunu simgeleyecek şekilde haddinden fazla şeker koymuştum. Bir fincanlık ölçüye 10 küp şeker koymuştum :) Bu konular anlatmakla tükenmez. Şimdi gelelim benim gibi Türk Kahvesi tutkunu birisi kahvesini nasıl pişirir. :)

Malzemeler

  • Türk Kahvesi(Taze çekilmiş tercih edin bence, alırken de 100 gr'dan fazla almamaya çalışın. Çünkü tazesinin tadı gerçekten daha güzel oluyor. Ben Ankara'ya gittiğimde Kocatepe'den taze çektirip alıyordum. Uzun süredir gidemiyorum bu yüzden Konya'dan ya da ilçeden taze çektirmeye özen gösteriyorum.)
  • Şeker
  • Fincan
  • Cezve
  • Kısık Ateş :)
  • Bir adet şeker kaşığı(Birçok tarifte tatlı kaşığı da diyorlar ama biz şeker kaşığı deriz, nasıl söylüyorsak öyle yazalım di mi? :) )
  • Son olarak işin hilesine gelirsek, sade soda. Çok az soda koyarsanız tadı değişmeden bol köpüklü kahveleriniz olabiliyor. :) İsteme töreni dışında ben kahveme soda damlatmıyorum ama işi sağlama almak için bu da yapılabilir. :)
Yapılışı
Ben nasıl seviyorsam kahvemi o tarifi yapacağım. Bence siz de sevdiğiniz kahveyi tecrübe ede ede bulabilirsiniz. :) Cezvemize kaç fincan istiyorsak o kadar su koyuyoruz. Ben musluk suyu kullanmamanızı öneririm. Su tadını değiştiriyor çünkü. Bir de aynı fincandan elimde varsa ölçek olarak kullandığım fincana kahve koymuyorum çünkü soğuyor fincan bu da kahvemizi soğuk içmemize sebep oluyor. Neyse devam edelim. Sıra geldi kahvemizi koymaya, her fincan adedince şeker kaşığı ile dolu dolu birer kaşık kahve koyuyoruz. Ben Türk Kahvesi için şeker kaşığından küçük, çay kaşığından büyük özel bir kaşık kullanıyorum kahvem için ölçüsü tam benim istediğim gibi oluyor. (Bu kaşık da Koreanturk sitesinden aldığım chopstikle beraber gelmişti.) Benim şeker ölçüm her fincan için bir küp şeker ya da toz şeker kullanıyorsan bir çay kaşığı şekerdir. Bunları koyduktan sonra 15 saniye kadar karıştırıyorum kahvemi ve ocağa öyle koyuyorum fincanı. Kahve ne kadar kısık ateşte pişerse o kadar güzel oluyor bence. Bu yüzden olabildiğince kısık ateş üstüne koyun kahvenizi. Bir püf noktası daha var söylemek istediğim. Bunu da bir arkadaşımdan görmüştüm. Eğer fincanın soğuk olmasını istemiyorsanız, fincanlarınızı ocağın etrafına yanmayacak şekilde dizin böylece ocağın ısısında fincanlar da ısınıyor ve kahvemiz hemen soğumuyor. Nerde kalmıştık. İşte kahvemiz yavaş yavaş piştikçe üzerinde köpük birikecek bu köpükleri oldukça oldukça fincanlara paylaştıralım. Kahvemiz kaynamaya başlayınca hiç bekletmeden fincanlara koyup içebiliriz :) Çok kaynayan, hızlı pişen kahve acı oluyor. Şekerini kahveyi pişirdikten sonra koyunca da kahvemiz acı olur. 
-----------------------------------------
AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder