14 Şubat 2016 Pazar

Melekler Korusun mu?


Evde özellikle mutfakta iş yaparken bir ses arıyorum kendime bu yüzden de Türk dizileri izliyorum. 
En son "İşler Güçler" i bitirdim işte. 
Sonra da aklıma lisedeyken bayıla bayıla izlediğim dizi geldi "Melekler Korusun" ilk 7 bölümü güzel güzel izledim  fakat sonrasında nasıl desem devam edemedim. 
Sonunu da merak ettiğim için atladım ortalarda bir bölüme ve geri kalan dizinin hepsini 1 akşamda ileri sara sara, kimi yerlerde darala darala izledim.
Tamam emek verilmiş, bu dizi için de çalışmış bir çok insan vardır elbet ama çok rahatsız oldum diziyi izlerken. 
Mesela her hareketini desteklemesem de Melek ve Süt Nine yi çok geri kafalı anlayışsız olarak göstermişler birçok yerde. Müslümanlık dışı birçok şeyi özgürlük süsüyle bize sundular. Bir yerde Süt Nine imam nikahı kıydırmak için imam çağırıyor ve bizim tatlı, masum iyimserlik abidesi İpek buna kesinkes karşı çıkıyor.İmam nikahını sadece adet, görenek olarak dile getiriyorlar. Ben asla başıma örtüyü atmam diye de bas bas bağırıyor bizim kızımız.
Bunlar sadece hatırladığım şeyler dahası da var da şimdi aklımda değil.
Dizilerimizin %90'nında da olduğu gibi yalan söylemek yine çok normal gösterilmiş. Ne kadar fazla yalan dolan var bu dizilerde. Ay bir de yalan söylüyoruz çünkü söylemek zorundayız modundalar ya ona bitiyorum. 
Yok efendim söylemek zorunda falan değilsiniz. O yaptığınız şeyler başınıza bela açar diye korktuklarından izin vermiyorlar anneleriniz size. Bizim saf lise çağındaki kızlarımız da bu dizileri örnek alıp çok kolayca yalan söyleyen ve en kötüsü de evden kaçan kızlarımız oluyor. Sonuç hüsran, birçok hayat mahvoluyor bu diziler yüzünden. 
Toplumumuz bozuluyor, üzülüyorum :( 
Biz Müslüman bir ülkeyiz. Dinimiz bize öyle güzel şeyler söylüyor ki, ona uygun yaşadığımız sürece bu sıkıntılar olmayacak ya da en minimum düzeyde olacak. Dindar olmak gericilik değil tam tersi ileri görüşlülüktür. Bunun farkında olan ve İslamiyeti yaşayan insanlar gerçek huzura ulaşmış durumdalar.
İnşallah ben de o insanlardan olurum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder